The Legend of Zelda Twilight Princess (Wii)

alaScore 94

1092 tester

Jul 2017

• Negativt

alaTest har samlet og analysert 1092 anmeldelser av The Legend of Zelda Twilight Princess (Wii). Gjennomsnittlig rangering for dette produktet er 4.6/5, sammenlignet mot en gjennomsnittlig rangering på 3.8/5 for andre Nintendo Wii Spill.

design

Vi analyserte bruker- og ekspert rangeringer, produktalder og flere faktorer. Sammenligned med andre Nintendo Wii Spill blir The Legend of Zelda Twilight Princess (Wii) tildelt en total alaScore™ på 94/100 = Utmerket kvalitet.

Anmeldelsesanalyse

(Basert på 1092 anmeldelser)

Produkttester

Brukeranmeldelser

Viser 1 anmeldelser

Produkttester Brukeranmeldelser

Ansvarsfraskrivelse:

Nedenfor er en liste over anmeldelser for denne eller lignende produkter. Hvis du tror denne grupperingen er galt kan du klikke her for å flagge.
Les mer på vår FAQ’s side.
Viser 1 - 1 av 1 Vis tester: på Norge | på andre språk (1091)

Ekspertanmeldelse av: Carl Thomas Aarum (gamereactor.no)

The Legend of Zelda: Twilight Princess

For første gang i historien er Zelda en lanseringstittel, og Link gjør en solid debut på Wii!

Fantastisk historie, glimrende gameplay, flott verden, mange personligheter, god kontroll

Ingen tale, utdatert grafikk

Des 2006

Product Specifications

Når et ondt mørke lurker seg over landet Hyrule må en ung bondegutt ved navn Link vekke helten - og dyret - i seg. Dette eventyret begynner i Ordon. I denne lille byen treffer vi Link for første gang, da en helt vanlig bondegutt som ikke har noe mer spennende sysler for seg enn å gjete sauer. Men dette kommer naturligvis ganske snart til å endres, da skyggevesner fra Twilight Realm dukker opp, ødelegger byen og tar alle barna i byen til fange. En stund inn i eventyret har Link blitt forvandlet til en ulv og blir innelåst i en celle i en mørk versjon av Hyrule Castle. Det er her Link møter den mystiske skikkelsen Midna som leder ham til "The Twilight Princess". Da får Link vite at det er han som må jage bort skyggene som hviler over kongeriket og redde innbyggerne fra skyggevesnene. Når Link blir forvandlet til en ulv kan han grave i bakken etter skjulte gjenstander og passasjer, og med den forbedrede luktesansen kan han snuse seg fram til hemmeligheter som ellers hadde vært umulig å oppfatte. Midna, som følger med Link når han er i ulveform, kan blant annet skape et energifelt som gjør det lettere å angripe fiendene, og en stund ut i eventyret hjelper Midna Link å teleportere seg kjapt mellom ulike plasser i verdenen. Link har alltid hatt sverd, skjold samt pil og bue til sin hjelp, men i Twilight Princess kan de fleste av hans trofaste redskaper benyttes på flere måter enn tidligere. Buen kan Link også denne gangen benytte når han rir på sin trofaste hest Epona, for å skyte ned fiender som overfaller ham på hesteryggen. Den spesielle bumerangen, som har fått navnet Gale Boomerang, fører med seg en virvelvind som kan blåse bort fiender og aktivere visse vindfølsomme omkoblere. Og ikke glem bombene som det finnes tre ulike typer av i The Legend of Zelda: Twilight Princess. Jernskoene har Link tatt på seg flere ganger tidligere, men nå er de magnetiske og hjelper ham å gå opp-ned i magnetiske tak. Link kommer også til å finne gjenstander som han aldri har sett tidligere - Clawshot er et eksempel på det. Med en slik i hver hånd kan helten ta seg over stup og farer omtrent som om han svingte seg i lianer. Når det gjelder størrelse kan ingen tidligere Zeldaspill måle seg med Twilight Princess. Her finnes ni enorme grotter og en verden som er mye større enn den i Ocarina of Time. Dette er altså et spill som tvilsomt hadde passet i Nintendos Touch! Generations-serie - The Legend of Zelda: Twilight Princess er et spill som er skapt for gamers som er vant med tv- og Zeldaspill.

Diverse

Pakketype:L

Programvare